יום שלישי, 27 בספטמבר 2011

פרי עץ הלחם

   חברתי הקנדית מריצה בלוג שנושאו פירות אקזוטים. הבקר קבלתי ממנה סרטון על זוג נחמד שיוצא לחנות הפירות הקרובה לקנות פרי הלחם וקונה פרי אחד קטן במשקל 16 ק"ג, בהודו ניתן למצוא פירות במשקל של עד 32 ק"ג. הריח שלו כמו של בצל, אך כשפותחים אותו הריח הינו כשל פרי האננס והבננה. טעמו תרכובת של מנגו, פפאיה, בננה ואננס. כאשר הוא תוסס טעמו כשל לחם, לכן קיבל כך את שמו פרי עץ הלחם. אך באנגלית הוא נקרא משום מה JACKFRUIT
  
   באוזנים של ישראלי כמוני זה מעורר בי את האסוציאציה של ג'ק (מגבה) להרמת גלגל!! האמת היא שזה דומה ל"ג'ק ערבי" למי שאינו יודע אסביר בקצרה. אתם נמצאים בטיול ג'יפים באמצע המדבר, פנצ'ר בגלגל קורה? קורה, מה עושים מחליפים גלגל. אך לפתע אתם מגלים כי הג'ק שלכם איננו (השאלתם אותו לחבר שלא החזיר!) או אינו מצליח להרים מספיק את הגלגל באויר. מה עושים? מניחים אבן גדולה מטפסים עליה עם הגלגל המפונצ'ר ומכניסים אבנים מתחת לסרן. ישנה עוד וריאציה שבה מכניסים קרש מתחת לפגוש באלכסון בצורת יתד והג'יפ בנוסעו קדימה או אחורה עולה לאויר כאשר הקרש מתיישר!!.

   כעת נמתין לראות מתי יתחילו לשווק את הפירות האקזוטים בארץ ובאיזה מחירים? תראו את הסרטון הראשון כמה פירות יש בחנות יותר מאשר אצלינו אבטיחים.
עץ הלחם

תראו בסרטון הבא את הזוג הנחמד שהוטלה עליו משימה לקנות את פרי עץ הלחם. הם יוצאים לדרך על אופנוע ותבינו מדוע אני כה מתלהב מהם. הם פשוט מנומסים, את האופנוע שלהם הם מחנים כחוק, במגרש החנייה של החנות למרות היותו רחוק מפתח החנות!!. בישראל הם היו מחנים ליד החנות. אך מאידך הגבר הג'נטלמן נותן לאשתו להתמודד עם הפרי הקטן. תראו את הגברת מתמודדת עם הפרי בעלייה לאופנוע....
ספר בישול לפרי עץ הלחם
 
 למדתי גם בהזדמנות זו על פרי הדוריאן Durian שהוא קטן יותר עד עשוי להגיע עד משקל של שבעה (7) ק"ג, אך ריחו המיוחד ריח של בצל רקוב ומיץ גרביים צבאיות (צ'יז) מבריח את כולם!!

שיר לכבוד פרי הדוריאן
 
משפחה איטלקית אוכלת דוריאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה