יום שני, 20 בנובמבר 2017

מדוע רישום בטאבו נמשך

   אחד הסעיפים המהותיים בחוזה רכישת נכס נדל"ני הינו רישומו בלשכת המקרקעין (טאבו). עו"ד של הקבלן מקצים לתהליך שש שנים. שאלה לי לשרי המשפטים לדורותיהם מדוע אינכם מיעלים את העבודה במשרדיכם. עו"ד העוסקים במקרקעין יאמרו "בחלק מאורך התהליך הממושך אשמות גם מחלקות ההנדסה של הערים או/ו המועצות".

  את דירתי האחרונה רכשתי מהניילונים לפני שמונה שנים. כמובן שבחוזה נרשם:
"המוכר מתחייב לרשום את הפרוייקט כבית משותף תוך 36 חודש מהשלמת הבנייה ו/או מהיום שבו לא תהיה שום מניעה חוקית, מנהלית או טכנית לביצוע הרישום, ובכלל אלה השלמת הליכי פיצול ו/או איחוד ו/או חלוקה מחדש של הקרקע וכן השלמת דרישות רשויות התכנון המוסמכות והרשם ו/או המפקח על-פי חוק המקרקעין, ולפי המאוחר מבין מועדים אלה.
המוכר מתחייב לרשום את זכויות הרוכש בדירה בלשכת רישום המקרקעין תוך 12 חודשים ממועד רישום הבית המשותף."


   האמינו לי שלחצתי על עו"ד כמו מכבש, אך הוא כמובן נפנף אותי עם תירוצים. סופסוף לפני החגים קבלנו הודעה ממנו שכל הביורוקרטיה הושלמה וכעת החומר נמצא אצל רשם בתים משותפים שיסיים את רישום הבנין כבית משותף, תוך כמה חודשים!! . אח"כ יעבור החומר דרך מסדרון ארוך אל רשם המקרקעין ואי"ה תוך 12 חודש נוספים אזכה לנסח טאבו.
 ''
 
אני מצפה לשמוע מכם בעלי המקצוע המצויים בנבכי התהליך מדוע אף אחד לא קם ומקצר את התהליך. המחלקות ההנדסיות של הערים השלימו את כל נתוני המקרקעין לפני התחלת הבנייה, מיד עם מתן התר בנייה. עם השלמת הבנייה ומתן טופס ארבע (4) כל חבורות הביורוקרטיות השלימו את ההתרים לבנין המשותף. אז כמה זמן נחוץ לפקיד לרשום את הנכס כבית משותף? מישהו מבקש ממנו לעבור בזכוכית מגדלת על הבנין או שמא על שמות הדיירים.

ביום עבודה פקיד ממוצע (בד"כ השכלתו משפטית) צריך להיות מסוגל לרשום שלושה בניינים ובשנה כאלף בניינים. כמובן שבלשכת המקרקעין עובדים לפחות עשרה פקידים (משפטנים) כך שהם כנראה מצליחים לרשום רק מאה בנינים. ולמשרד המשפטים אין תקציב לגיוס עשרים עובדים נוספים או/ו לגייס נוגש שיעמוד לפקידים על הראש ולדאוג שיביאו פרודוקציה.

נו לאחר רישום כבית משותף, מדוע לרשום את הנכס בספרי המקרקעין צריכים לחלוף 12 חודש.

אני קורא לשרת המשפטים הגב' שקד!!!
 "תרדי לרצפת הייצור של משרדך עם מנכ"ל המשרד, תייעלו את השירותים לאזרחים".
צרור עצות חינמיות לרוכשי דירות:
1. אל תרכשו נכס נדל"ני שאינו רשום בספרי המקרקעין. דבר ראשון תבדקו את נסח הטאבו.
2. אל תרכשו דירה בבנין משופץ במסגרת תמ"א 38

*עצה בתשלום - אם אתם מעסיקים עובדי משרד, את הטיפוס של העובד בתמונה למעלה, תפטרו מידית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה