יום שבת, 19 במרץ 2011

תזהירו את הילדים מהנוכלים

    בכל ארוחת ערב כאשר המשפחה מתכנסת, כדאי וחשוב להעביר לדור הצעיר אזהרות מפני הנוכלים שמנסים לדוג מהם ומכם רק כמה שקלים. שיטותיהם של הנוכלים בדרך כלל חוזרות על עצמם כל שנה בחינת "אותה גברת בשינוי אדרת" אך עם חדירת האינטרנט כיום גם לסלולרי ובעיקר לסמרטפון תמיד ימצאו "סרדינים" במידה שתספק את תאבונם של "הכרישים". תבהירו לילדים שאסור להם להיות סאקרים, בחינת דין פרוטה כדין מאה. 
דמי הכיס שאתם נותנים לילדיכם אמורים להיות התקציב שלהם ושלא יעבדו עליכם שהם צריכים עוד חוברות וספרים לבית הספר, אלה תרגילים שהילדים עושים כדי להגדיל את תקציבם, תראו להם שגם אתם לא פראיירים זה חשוב להם.
אספנות - השיטה שמחלקים לילדים חוברות והם אמורים למלא אותן עם תמונות. מדי שנה מככבים כדורגלנים, שחקנים, זמרים, דגלים ועוד. המלחמה קשה, אמא תני לי עשרה שקלים כדי לקנות עט והילד קונה תמונות.....
חוגים - בתחילת שנת הלימודים מתחיל הלחץ על הילדים להרשם לחוגים. סכמו עם הילד על חוג אחד בלבד לא יותר, מרבית החוגים בבתי הספר או במתנ"ס הינם משאבת כספים.
ספורט קבוצתי - קבוצות ספורט רבות מתפרנסות מעשרות אלפי ילדים קטנטנים שמשלמים לחוגי ספורט, כאשר למעשה רובם של הילדים זונח את הנושא. קבוצות כדורגל, כדורסל וכדוריד מגייסות בנים וגם בנות ומקימות אימונים ומשחקים. רובם של המאמנים אינם הגונים גם אם ילדכם אינו מוכשר, הם יאמרו לכם שהוא פוטנציאל וחובה לפתח אותו. 
מגזינים ועיתוני ילדים - הילדים מתפתים לסוכנים שמציעים להם מתנות ומשכנעים את הוריהם, מרבית הילדים כיום לא קוראים ולא יקראו את העיתון, חבל על כספכם. 

זהו הגענו לשיטות של המאה ה 21
אתרי מעריצים - בדרך כלל מבקשים מהילדים לסמס מספר כדי לדרג את הכוכב התורן או את שירו, או כל משאל אחר שהילדים חשים שהם חייבים להשתתף בו.
משחקי דפדפן - משחקי רשת דוגמת פארמוויל(פיתוח חווה חקלאית),טרוויאן, מאפיה ועוד מוכרים למשתתפים כסף וירטואלי תמורת כסף אמיתי. הילדים שמשחקים ושומעים שחבריהם עוברים אותם בניקוד, כיוון ששילמו 20 דולר וקנו עליהם יתרון/הגנה (קרקעות,מלונות, כנופיות וכל מיני צ'יטים שמקדמים אותו בניקוד נאלצים גם הם להוציא כסף אמיתי. תסבירו לילדיכם את המלכודת.
חידות והגרלות באינטרנט ובסלולרי - מי לא רוצה להגריל פרס, ביחוד כאשר הוא ללא הגרלה, סוג השאלות הוא דוגמת "מה צבע סוסו הלבן של נפוליאון?" או "אחד כפול אחד זה 1, או 2 " אממה דמי ההשתתפות הם לכאורה זניחים, אך ילדכם עשוי להתפתות ולהתמכר ל"פתור" חידות מסוג זה מספר פעמים ליום, מותנה בדרגת התחכום של הפרסומאים "הכרישים".
אז תקראו את הכתבה הבאה שמזהירה אתכם מפני שיטה משוכללת לגניבת הדעת. מקור: כאן
התעשייה גורמת לילדים להשתמש בסלולרי כמו בכרטיס אשראי
07:11 |  17.3.2011   מאת רותי לוי  
כשכמעט לכל ילד יש מכשיר סלולרי שיכול לשמש כרטיס אשראי לכל דבר, חידת טריוויה בפרסומת באתר אינטרנט יכולה להוביל לחיוב מפתיע וגבוה במיוחד בחשבון הסלולר החודשי של ההורים ■ הרגולטורים באירופה כבר מטפלים בבעיה, אבל חברות הסלולר המקומיות, מפעילי המשחקים וחברות הגבייה מתנערים מאחריות - ובינתיים מכניסים מיליוני שקלים בשנה
ענו על השאלה: פופקורן עשוי מתירס: נכון או לא נכון? לאנג'לינה ובראד יש ילדים מאומצים: כן או לא? השלימו את החידה "ג-מנ-ה היא מדינה באירופה. ד-מו-ה היא עיר בישראל". עכשיו חשבו את התרגיל הבא: 15.5 ועוד 2 כפול שמונה ועוד 2 ועוד 15.5 כפול 4. התשובה: 95.5. זוהי גם שורת החיוב בשקלים שאתם צפויים לראות בחשבונית הסלולר הקרובה אם הילד שלכם יבחר לענות על ארבע השאלות התמימות האלה, לאחר שהתחבר למשחק טריוויה שהתקשורת אתו מתבצעת דרך הודעות sms בתשלום.
שקל תשלמו בעבור הרישום לשירות, 2 שקלים בעבור כל הודעת חידה שנשלחה אל המכשיר של ילדכם ועבור כל תשובה שיצאה ממנו, 15.5 שקל נוספים על הודעה שבועית קבועה ,ו-2 שקלים נוספים בשביל לבשר לילד ב-sms היכן הוא מדורג בטבלת השיאים לאחר שהפסיק לשחק. אל תכעסו - סביר להניח שהילד שלכם הגיע לשירות כשגלש באחד מאתרי הילדים האהובים עליו ופרסומת הבטיחה לו שהוא עשוי לזכות באייפון 4, במכונת פופקורן או בכרטיסים להופעה של ג'סטין ביבר. במקרים מסוימים במודעת הפרסומת אף צוין באותיות של קידוש לבנה: "ללא הגרלה" או "במתנה" - אם רק יזין את מספר הטלפון הסלולרי שלו לגוף הפרסומת ויענה נכון על החידות הפשוטות.
באתר "הבטוח" שבו גלש הילד אמנם אין תכנים פורנוגרפיים, אלימות או מלים גסות. אבל יש בו באנרים ופרסומות מפתות, שכל ייעודן להוציא כסף מכיסיהם של הורים מנומנמים. הפעולה הפשוטה שמבצע הילד הופכת למעשה את מכשיר הסלולר שברשותו למעין כרטיס אשראי חוץ-בנקאי.
בדיקת TheMarker מיוני 2010 מצאה כי אתרים של משחקי הרפתקאות מעודדים ילדים להתקשר למספרי חיוג בינלאומיים ולרכוש כסף וירטואלי למשחק בכסף אמיתי.
בבדיקה הנוכחית מצאנו דרך לא פחות מתוחכמת לגביית מזומנים: כמה אתרי ילדים פופולריים מוכרים את שטחי הפרסום בהם למפרסמים של שירותים, שמעודדים ילדים למסור את מספר הטלפון הסלולרי שלהם בתמורה להבטחות מהסוג שהוזכר. את התשלום עבור השירות הן גובות דרך חשבון הסלולר של ההורים ללא הגבלה.
כך קרה לרובין קושמרו, אב לילדה בת שמונה שנרשמה לאחד ממשחקי הטריוויה ברשת. בפנייה שהגיש בפברואר לחברת מובייל מדיה-אינטראקטיב ביקש קושמרו החזר על סכום מצטבר של 47 שקל, שנגבה ממנו במשך חודשיים בלי אישורו.
"ההצטרפות לכאורה לשירות שלכם, באמצעות הטלפון הנייד, בוצעה על ידי בתי בת השמונה, שבוודאי אינה רשאית לתת את הסכמתה לחיוב חשבוני. זאת גם לפי התקנון שלכם, המגביל את ההצטרפות לשירות למי שהוא בן 18 ומעלה. איזו פעולה ביצעתם כדי לוודא את גילה של בתי?" כתב קושמרו בטופס התלונה הסטנדרטי שמנפיקה החברה.

בלי רגולציה
בארגון אמון הציבור מצטברות מדי יום תלונות הורים נגד חברות שגובות סכומים עלומים של כסף דרך מכשירי הסלולר של ילדיהם. בארגון מעריכים כי התלונות המגיעות לידיהם הן רק טיפה בים, מאחר שרק מעטים בודקים באופן סדיר את חשבונות הסלולר שלהם.
הארגון הכין באחרונה הצעה לרגולציה שתסדיר, בין היתר, את ההגנה על ילדים מחיובים סלולריים. "כיום כל ילד בן חמש מחזיק כרטיס אשראי ביד, וההורים לא מבינים את זה",

ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ממתין זה חודשים לחקיקה בנושא שתתייחס במפורש לילדים. "הילדים נרשמים בתמימות לפרסומות צבעוניות ומתחתן הסבר מינימלי על החיוב הצפוי. הם לרגע לא התכוונו לגנוב, אבל הם נותנים הרשאה לגנוב את כספי הוריהם", הוא אומר.
"לא סתם הגביל המחוקק את השימוש של ילדים בכסף", מוסיף קדמן. "כך למשל, עד גיל מסוים הם אינם זכאים להחזיק בכרטיס אשראי, לקבל פנקס צ'קים או לבצע עסקות ללא אישור האפוטרופוס. כל אלה נקבעו בחקיקה כדי שלא ינצלו קטינים. חברות הסלולר וספקי התוכן מצאו דרך לעקוף את ההגבלות כל האמצעים החוקיים. הטענה כי ישנו תקנון ושם נרשם כי הילד מצהיר שהוא מעל גיל 18 היא התחמקות לא מוסרית. הרי מה יש לי לעשות באתר הזה אם אני מעל גיל 18?"

נ.ב אתר פייסבוק הפך לג'ונגל של ציידים(ספאמרים והאקרים). תפסיקו ללחוץ על לחצן הלייק, אתם הופכים מיד ל"סרדינים" ש"הכרישים" הרעבים, מיד עטים עליכם, החל בשימוש לצרכי באנרים ופרסומות(רכיבה על עמודי הקיר שלכם לשתילת פרסומות) וכלה לפרטים האישים שלכם כגון חשבונות בנק ושאר סודות המשפחה.
מומלץ לבדוק האם ניתן לשנות את הכניסה לאתר בצורה מאובטחת HPPS וכן לשנות את סיסמתכם אחת לחודש לפחות. אני אישית התנתקתי מהפייסבוק. כדאי שתדונו עם ילדיכם על הסכנות בלחיצות ואישורים מעין אלו.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה