יום שני, 14 במרץ 2011

הפוליטיקאי הפרקליט והרבנים

    לשר הפנים הנכבד ולשר לבטחון פנים, יש המון זמן פנוי כאשר מדובר בתחביב היקר "סחר סוסים" אמנם באזור המכירה מסריח לחלוטין אבל מה, הכל כשר למהדרין. היום קראתי כתבה מעניינת בנושא של "פדיון שבויים". מדי פעם עולים על שולחננו סיפורי מעשיות על  יהודים עבריינים שיושבים בתנאים קשים בבתי הסוהר של הגויים. שם נותנים לעבריינים כבוד, העבריינים שם באמת חוזרים בתשובה ומחזירים לחברה את חובם, שלא כמו אצלנו. בתי הכלא הישראלים הם במתכונת של פנימיות לנערים חוסים לעומת בתי הכלא בעולם. לעבריינים הישראלים יש כמה דרכים להמתיק את עונשם, הן בתקופת המשפט והן במשך ריצוי עונשם. הצגת מצב שווא של מצב בריאותי קשה "ימיו ספורים" (זוכרים את העבריין יהשע בן ציון מבנק א"י בריטניה שבגין חנן אותו, כיוון שהאסיר "ימיו היו ספורים", נו בגין נפטר הרבה לפניו). חזרה בתשובה נותנת המון נקודות זכות לנאשם שעונשו המכסימלי הופך למינימלי. נו ואם אתה כבר בכלא תמשיך לעבוד על כולנו, האסירים שפתאום הופכים לצדיקים, זוכים ליחס מיוחד למה?. הבעת חרטה!!!, איני מצליח להבין את מערכת המשפט אשר מקלה בעונשו של עבריין, אשר בהבל פה, מתחרט על מעשיו ומנסה לעבוד על משפחת הקורבן, על התקשורת ועל מערכת המשפט ואז בפסק הדין השופט המלומד, מקל בעונשו כיוון שהנאשם התחרט על מעשיו ובטח גם חזר בתשובה. לזה קוראים "חרא של סוסים". עם ישראל, יהודים רחמנים, תפסיקו לרחם על רוצחים, אנסים, סוחרי סמים וכיוצא בזאת. אלו יצורים בעלי גנים פגומים, לא יעזרו תרופות ולא אנשי מקצוע, שכמובן העבריינים הללו מפרנסים אותם בכבוד. תפסיקו את "סחר הסוסים", תנו לעבריינים הכבדים את המכסימום שקובע החוק. תנו להם להזדקן בכבוד בבתי הכלא כמו בארה"ב, תאילנד ויפן.
הנה ציטוט הכתבה מעיתון חב"ד (ההדגשות בצבע כחול הוספו על ידי)
תאילנד: חב"ד לעזרת אסיר המבקש לרצות עונשו בישראל
(יום שני, י' חשוון תשע''א)
אלכסנדר קרבס, יהודי מדרא"פ, יושב בכלא התאילנדי כבר 16 שנים על עבירות סמים ● הוא החל להתחזק בכלא ובתיווך חב"ד פנה לשר הפנים אלי ישי ● כעת החליט השר להעניק לו אזרחות ישראלית כדי שימשיך לרצות את עונשו בישראל לסיפור המלא

מתי טוכפלד, ישראל היום

האסיר אלכסנדר קרבס יושב בכלא בתאילנד כבר 16 שנים וצפוי להשתחרר רק בעוד 7 שנים. לדרום אפריקה אין הסכם הסגרה עם תאילנד ולפיכך אמור היה קרבס להישאר בבית הכלא התאילנדי למשך כל תקופת מאסרו.

בחודש פברואר השנה החליט קרבס בעצה אחת עם שליח חב"ד בבנגקוק הרב נחמיה וילהלם לפנות לשר ישי ולבקש ממנו אזרחות ישראלית על מנת שתתאפשר הסגרתו לישראל והוא יוכל להמשיך לרצות את מאסרו כאן.
במכתב ששלח קרבס לישי כתב כי הוריו הגיעו לדרום אפריקה לאחר שנמלטו מהונגריה שתחת השלטון הקומוניסטי בשנת 1956. עוד ציין קרבס כי "זיכרונותיה של אמי שנאלצה לראות את הוריה נרצחים על ידי הנאצים משפיעים עליה עד עצם היום הזה."
קרבס לא הרחיב על הנסיבות שבעטיין נעצר ורק ציין כי "באפריל 1994 נעצרתי על עבירות סמים ונשפטתי למאסר עולם. לאחר כמה חנינות עומד מאסרי על 24 שנים. למרבית מדינות המערב הסכמי העברת אסירים לריצוי המאסר במדינתן לאחר שמונה שנים אך בין תאילנד לדרום אפריקה אין הסכם כזה. למעשה אני האסיר הזר המערבי המרצה הכי הרבה זמן בכלא בבנגקוק."
נוסף על התנאים הקשים שבהם הוא מוחזק החל קרבס בשנים האחרונות גם בהליכי חזרה בתשובה דבר המקשה עליו עוד יותר את השהייה בבית הכלא התאילנדי.
"במהלך מאסרי שמרתי על מנהגי ודיני היהדות", כתב קרבס. "אני מתפלל שלוש פעמים ביום ושומר שבת ככל יכולתי במסגרת המגבלות של הסביבה ומול האתגרים של שמירת הכשרות. "קרבס אף הדגיש כי הוא חש חרטה על עבירות הסמים שביצע וכי במהלך שהותו בכלא עבר שיקום מלא.
הרב וילהלם שעומד בקשר רציף עם קרבס פנה בעצמו לישי וציין כי "מביקוריי בבית הכלא מדי שבוע למדתי על כך שהכלא כאן ממש קשה. מדובר על עשרות אסירים בכל תא בלי מיטות המזון המוגש להם הוא ממש מועט והתנאים קשים ביותר. "וילהלם הוסיף עוד כי "אם לכל אסיר קשה בכלא כאן הרי שלאלכסנדר קשה שבעתיים מכיוון שבעשר השנים האחרונות הוא החל לשמור מצוות ללא שום תועלת גשמית שיוצאת לו מזה. להפך זה רק מקשה עליו את החיים בכלא."וילהלם אף התחייב בפני ישי כי תנועת חב"ד תפרוש את חסותה על קרבס אם יגיע לישראל. 
השר ישי החליט להיעתר לפנייתו של קרבס ובשבוע שעבר פנה לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ וביקש את אישורו כמתחייב בהסכם ההסגרה להביא את קרבס להמשך ריצוי עונשו בישראל. במכתבו לאהרונוביץ ציין ישי כי "על פי הנתונים שהובאו בפניי מדובר באדם שעבר שינוי מהותי ואינו מהווה סכנה לחברה אלא הוא חדור מרץ חיובי ורצון לסייע מתוך ניסיונו לאלה הנמצאים במצבים דומים למצבו."  

   חיפוש נוסף העלה ברשתי עוד "צדיק" ושמו יוסל'ה (ילד שלי מוצלח) בנדא, שעשה את טעות חייו, התפתה לרווחים מהברחת סמים. היפנים עצרו אותו ושני חבריו בעת שניסו להבריח כדורי אקסטזי (המשמשים חו"ג בתעשיית האלקטרוניקה היפנית). גם כאן נרתמו "סוחרי הסוסים" הישראלים כולל שר המשפטים עו"ד יעקב נאמן, תקראו בכתבה כמה מאמצים הושקעו כדי לשחרר עבריין מהכלא היפני.  נו תזכרו את האימרה "פדיון שבויים רק בסחר סוסים" מעניין מדוע נציגי הציבור משקיעים כל כך הרבה אנרגיה בעזרה לעבריינים????
הנה ציטוט הכתבה המקור http://rotter.name/kolot/prime/10351.shtml

  התרגשות שיא בנתב''ג: יוסל'ה חזר הביתה  

  כשהוא מלווה באחיו יונה, 2 שוטרים ו-4 אנשי שב"ס, נחת האסיר יוסף בנדא בנתב"ג, התקבל בדמעות על ידי הוריו - ופרץ בבכי • עם נחיתתו, הוא הועבר עם בני משפחתו לחדר צדדי, לשם קבלת תדרוך משטרתי על תנאי מאסרו בכלא ניצן שברמלה • דיווח מהשטחיוסי כץ, נמל התעופה בן גוריון
ב-11:35 נשקו גלגלי המטוס על אדמת נתב"ג. אימו של האסיר יוסף בנדא בן ה-19, לא הצליחה לכלוא את רגשותיה - ופרצה בבכי סוער.
כשהוא מלווה באחיו יונה, שמסר את נפשו עבורו בשנתיים הקשות, ועוד ארבעה נציגי שב"ס ושני אנשי משטרה, ירד הנער מהמטוס - טיסה 076 של אל על מהונג קונג.
הוא נראה נבוך ומבולבל מעט, וניכר היה כי שנתיים של שהייה מאחורי סורג ובריח, תחת מרותם של אנשי החוק היפני, עשו בו משהו. כעת הוא ייאלץ להתאושש מהמאסר בארץ נכר.
עם זאת, על פניו של בנדא ניכרו גם אותות שמחה והקלה, שהגיעו לשיאן כאשר ראה את הוריו הבוכיים ואת בני משפחתו המתגעגעים. ברגע שבנדא ראה את הוריו, הוא פרץ בבכי חסר מעצורים.
בדקות שקדמו לירידה המיוחלת מכבש המטוס, התחולל ויכוח בין בני משפחת האסיר, לנציגי המשטרה. בעוד בני המשפחה התחננו לעלות אל המטוס ולפגוש שם ביקירם - נציגי החוק התעקשו כי המפגש הראשון על אדמת הארץ, יערך אך ורק לאחר ירידתו מסיפון המטוס.
ארבעה נציגי שב"ס ושני השוטרים ליוו את בנדא בירידתו מהמטוס. את מזוודותיו נשא אחיו הגדול, יונה בנדא.
ליד כבש המטוס בנמל התעופה בן גוריון המתינו לו הוריו, אחיו ואחיותיו, ושורה של אישי ציבור, ביניהם: ראש עיריית בני ברק יעקב אשר, שבעבר נסע ליפן על מנת להעיד במשפטו, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, שהיה מעורב במאמצים להביאו לריצוי עונשו בישראל, חנוך זייברט, מ"מ ראש עיריית בני ברק המייצג את סגן השר ח"כ יעקב ליצמן, שחזר הבוקר מחו"ל.


כזכור, מאמצים כבירים שהשקיעו עסקנים רבים מאז הקריא בית המשפט ביפן את גזר דינו של הנער יוסף בנדא, הובילו להסכמתה של ממשלת יפן לשחררו לריצוי המשך עונשו בארץ מולדתו. הדבר התאפשר בזכות התערבות שר המשפטים יעקב נאמן, גורמים במשרד החוץ, נציגים דיפלומטיים ביפן, ועסקנים רבים שהפעילו קשים בכל מקום אפשרי.
הערב נשאו המאמצים פרי, ובנדא הובא לישראל, כאן ירצה את המשך מאסרו במשך כשנה, בכלא ניצן שברמלה, בתנאים נוחים יותר, עם אפשרות לביקורי קרובים, מזון למהדרין ושפה מוכרת. התקווה היא כי הדבר יקל על מצבו וישכיח ממנו את התקופה הקשה שעברה עליו.
לפני כשנתיים, המריאו ליפן יוסף בנדא, יואל גולדשטיין ויוסף גרינוולד. הם נעצרו בנמל התעופה, כשברשותם כמויות ענק של סמים, שגורמי פשע בישראל ביקשו מהם להעביר אל ארץ השמש העולה. לטענתם, הוסבר להם כי מדובר בעתיקות.
משפטו של בנדא, הקטין מבין השלושה, הסתיים לפני מספר חודשים, וגזר דינו ניתן בהיכל המשפט היפני. הוא נידון ל-8 שנות מאסר, עם ניכוי שליש על התנהגות טובה.
העצור השני, יוסף גרינוולד, עומד בימים אלה למשפט, ומספר דיונים כבר נערכו בעניינו. בדיון האחרון זכה גרינוולד למשלחת חיזוק מכובדת, בראשות האדמו"ר מזלוטשוב, שהגיע לעודדו.
משפטו של השלישי, יואל גולדשטיין, טרם נפתח.
עו"ד מרדכי ציבין, המטפל בפרשה, אמר כי "העברת העציר לישראל, התאפשרה הודות לפעילותו של הדיין החיד"ו וייס, אשר הפעיל את קשריו בין הגורמים הרשמיים המחליטים על הנושא. כמו כן, יש לציין את עזרתו של עו"ד גל לברטוב - מנהל המחלקה הבינ"ל בפרקליטות המדינה ושל עו"ד רגינה תפוחי, אשר טיפלה ישירות בנושא".
עוד אמר ציבין, כי "אין ספק, כי גם האדיבות והיחס הטוב מצד שלטונות יפן היו הגורם המכריע לתוצאה החיובית. בשעה כזאת", אמר ציבין, "צריך גם להזכיר את הרב יעקב בלייך, רבה הראשי של אוקריאנה, ואת העסקנים אהרון נזרי, אלימלך בינדיגר, יעקב יהודה ושבתאי גלבר אשר טרחו רבות".
מקור: http://www.bhol.co.il/news_read.asp?id=15774&cat_id=1#

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה