יום שני, 28 בפברואר 2011

הגנב השוטר והפרקליט

  
   בטבע כידוע קיים איזון בין כל היצורים. כאשר יורדים גשמים אוכלי העשב משגשגים, במקביל אוכלוסיית הטורפים מתרבה גם היא. ריבוי הטורפים מדלדל את אוכלוסיית הנטרפים אשר במקביל מקטינה את אוכלוסיית הטורפים. כלל היצורים בעולמנו פיתחו לעצמם מיומנויות על מנת להתפרנס, החזקים שורדים. בטבע לכל יצור תחום פרנסה יחודי אם ניקח לדוגמא את דב הנמלים, הוא מתפרנס מזלילת נמלים וחרקים ואינו נוגע ביצורים אחרים, אך איזשהו מנגנון לידה-מוות מונע ממנו לחסל את כלל אוכלוסיית הנמלים. האינסטינקטים של כל היצורים בטבע מונעים את הכחדת מקורות המזון שמהם מתפרנסים היצורים. אותם כללי משחק קיימים גם בקרב בני האדם.
   כפי שישנו איזון עדין בין הכבשים לזאבים כך נשמר האיזון בין השוטרים לגנבים. השוטרים אינם מכחידים את מקורות הפרנסה שלהם, בכדי שיוכלו להמשיך להתפרנס, חשבתם על כך?. למשחק של "שוטרים וגנבים" אותו היינו משחקים בילדותנו, יש להוסיף עוד שני סוגי יצורים שגם הם מתפרנסים מהתמשכות המשחק. הפרקליטים (סנגורים ותובעים) והשופטים. דמיינו לעצמכם את השריף של העיירה מגייס את כל האזרחים וביחד מחסלים את בריוני העיירה עד להופעת הבריון מהעיירה הסמוכה וכן הלאה. בתי המשפט שרק לפני כמאה שנה גזרו בלונדון מוות על עבירת גנבת כיכר לחם, הפכו כיום לסלחנים וכל עבריין גדול או קטן מופיע עם סניגור שמסתודד עם השופט ונציג הפרקליטות וסוגרים עיסקת טיעון שמאפשרת למשחק להמשך.
   מדי פעם אנו שומעים על דקירות באיזורי בילוי, למרות נוכחות מסיבית? של המשטרה באיזור. נו אז מה קרה? כולה, כבשה נטבחה, הזאב הרע מיד מתחפש לחובש כיפה ומליט את פניו, במקרה הטוב פרקליטו יסדר לו עבודת שירות, במקרה הרע, אולי יכנס להסגר קצר שאחריו הוא יחזור להתנהגותו הנפשעת. ישנה כנראה איזו שהיא מחזוריות בתהליכי האלימות והרצח, כאשר מאן דהו נדקר ליד מועדון במשך החודש הקרוב סביר לוודאי שתשמעו על מקרים נוספים. יתכן וזה עקב "עונת המלפפונים" כלומר התקשורת ממחזרת ומשכפלת מקרה בודד והופכת אותו לשרשרת אירועים. פוסט זה נכתב עקב הידיעות על הטרגדיות של שתי משפחות שהבעלים האלימים הפכו לרוצחים. הבעל האלים טובח את קורבנו ככבשה וכל הסביבה מגלגלת עיניים? אישה המתלוננת נגד בעלה האלים רשויות החוק חייבות להכניס את הזאב הרע למכלאה, גם אם אשתו תבוא ותבטל את התלונה.
  קודקס החוקים הינו פרי של אלפי שנות ציויליזציה, חוקי חמורבי שאומצו ע"י תורת ישראל ובעקבותיה שאר העמים התרככו במרבית מדינות העולם, כולל דת האיסלם. אך כאשר העבריינים מובאים בפני מערכת המשפט, מאיזו שהיא סיבה במרבית המקרים השופטים מרחמים על הזאבים שמגלגלים עיניים ומציגים את עצמם לקורבן. אף אחד אינו מתיחס לקורבנות, רק כאשר הם אחמ"ים, שופט שמקל בדינו של אנס, היה מחמיר לו הקורבן היתה שייכת למשפחת הקליקה. השופטים פוסקים לעבריינים עונשים על פי מדיניות בית הילל ולא בית שמאי.
   נושא דקירות הסכין בקרב צעירים חמומי מח ורודפי מדון, רבות דובר עליו, אך אין לרשויות החוק את הנחישות לחסל את התופעה. חמש שנות מאסר קבע המחוקק על נשיאת סכין, או אגרופן, במרבית המקרים הדוקר מקבל על הריגה פחות מכך!!!. לו המשטרה היתה מביאה לדין עשרה עבריינים ובית המשפט היה פוסק להם חמש שנות מאסר בפועל!!!! אזי תופעת הסכינאות והבריונות היתה נעלמת. אך גם אם טעות בידי לאחר מאה פסקי דין של חמש שנות מאסר תופעת הסכינאות היתה נעלמת. אך כאן מדובר במילכוד הפרנסה,  כאן ישנו מקור פרנסה צדדית של השוטרים והקצינים, שנאלצים לעשות השלמת הכנסה במגרשי הכדורגל והמועדונים. במידה ולא היתה תופעת בריונות מי היה זקוק לשוטרים? . כנ"ל גם של הפרקליטים הנכבדים שמייצגים את הסכינאים וטוענים טענות להגנתם, שהעיקרית ביניהם שהם החלו להניח תפילין כל בקר (בארון) וחוזרים בתשובה.
   סוחרי הסמים הינם נגע חברתי, שמתפשט כמו סרטן בקרבנו, אך מפרנס את ארבעת הצדדים שיושבים מסביב לשולחן העגול, יודעים כבר למה? את ענף הסחר והשימוש בסמים ניתן היה לחסל, לו רק רצו באמת השופטים והפרקליטים שעושים עיסקות טיעון במקום לטפל טיפול שורש אמיתי. הפרקליטים של עברייני הסם מקבלים סכומי עתק בד"כ במזומנים. טיפול של רשויות המס בפרקליטים אלו היה סוגר את "סחר הסוסים" של עיסקות הטיעון.
   מטרת הפוסט היא להעביר את המסר שאנו רוצים לחיות בביטחון בלא שנשמע מדי פעם על בריונים ששדדו בברוטליות קשישים או חבורות רחוב שתוקפות עוברי אורח בנוסח "התפוז המכני" המשטרה והפרקליטות חייבים להרתם בנחישות ולהחמיר עם העבריינים למען יראו ויראו. חבורות רחוב שהיום עומדות ברחוב ונטפלות לעוברים ושבים, מחר יעברו לסחיטה באיומים. תכתבו לראשי העיר שלכם, תכתבו לשר לבטחון פנים, לשר המשפטים, תפיצו מיילים, תכתבו בפייסבוק, תדברו עם עיתונאים תדפקו על כל השולחנות כדי שיספקו לנו ביטחון פנים.

נ.ב ועדות חקירה - מהן הסיבות להתנהלות האיטית של ועדות החקירה? התשובה בדרך כלל פרנסה קחו לדוגמא את החיסול של הטרוריסט סלאח שחאדה לפני תשע שנים עם פצצת 1000 ק"ג (אינפלציה), דן חלוץ מפקד ח"א אמר אז "אני מרגיש מכה קלה בכנף, זה הכל" נו לקח לחקור ולהתפרנס מתיק זה תשע שנים רק בסוף פבר' 2011 הצליחה השופטת המכובדת לסיים את מכבסת המילים.
"התפוז המכני" - הקדימון



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה