יום שבת, 11 בדצמבר 2010

הפארטאץ' סולל כבישים

    כל הרשויות המופקדות על התחבורה המוטורית בישראל נוהגות להטיל את האשמה על הגורם האנושי.
 אך אני לעומתן מאשים את הגורמים האנושים בישראל שמתכננים, מבצעים ומפקחים על פיחוח ותחזוקת תשתית הכבישים בישראל בצורה הפרטאצ'ית כפי שלמדו ממוריהם הפארטאצ'ים.
מצב הכבישים בישראל עפ"י סקר הבנק העולמי הינו מקום ה 69 מבין 192 מדינות העולם. את הנתונים הללו מסתירים משרד התחבורה, המשטרה והחברה הלאומית לדרכים. הרשויות מסתירות גם את המידע אילו כבישים וצמתים הינם אדומים ואת מספר הנפגעים השנתיים. המלחמה בתאונות הדרכים הינה מתחת לפנס השכונתי שם עוצרים השוטרים נהגים על עבירות שוליות ומשפרים ע"י כך את הסטטיסטיקה של המלחמה בתאונות.

  מי שאינו מכיר את כביש מס' 1 המוביל מת"א לירושלים מוזמן לנסיעת מבחן במכונית השרד סיטרואן C6 קטע הדרך בין ת"א לנתב"ג מטולא, קופצני בצורה מופרזת, כך שתבנית ביצים שתונח במושב האחורי במכונית זו תגיע לנתב"ג עם כמה ביצים שבורות. נוסף לכל הצרות בשלוש שנים האחרונות מתבצעות עבודות להוספת נתיבי אגרה ע"ח בטיחות הנוסעים בכביש זה. הנתיבים עוותו כך שרק נהגים שעברו קורס נהגי מרוץ מסוגלים לשלוט על נסיעה מהירה בכביש יתר הנהגים מפחיתים את מהירות הנסיעה כדי שיוכלו לנסוע בבטחון.
הגורם האנושי הישראלי שמתכנן כבישים כנראה הבריז משעורי הפיזיקה בתיכון, או יתכן והמורים נכשלו בהוראת החומר. אחרת קשה להבין איך ב 90 אחוז מהמחלפים והפיתולים בדרך מתוכננים בניגוד לעקרונות הפיזיקלים. יתכן והאשמה בגופים המבצעים שעובדים בצורה פארטצ'ית  בעיקר לחסוך בעלויות, גם הגורמים המפקחים חלקם נבחרו בשיטת "חבר מביא חבר" וחלקם חוששים למשרתם ואינם דופקים על השולחנות.
הגורם האנושי שמבטל את השוליים מימין ומעמיד גדרות הפרדה ללא שולי בטיחות, כך שנהג שנקלע למצוקה ונאלץ לעצור, סביר להניח שיגרום לתאונה. הגורם האנושי שסולל ומסמן נתיבים בקוים חדים עם שבירות פתאומיות, במקום בעקומות גורם לתאונות.

הגורם האנושי שאחראי לשילוט הגרוע, שממוקם תמיד בצורה שתגרום לנהג לתעות/לתהות/ולטעות בדרך ולנסות לתקן בדקה ה91 הינו גורם לתאונות. 
הגורם האנושי שסלל את נתיבי איילון 40 ק"מ במשך 40 שנה, סלל בישראל 6000 ק"מ במשך 60 שנה. כאשר בעולם מקובל לסלול 250 ק"מ (8 מסלולים, גשרים ומחלפים ) לשנה.
אתם הקוראים מתבקשים לשלוח לכל ח"כ, לתקשורת בקשה לקבל חזרה דרך השקעה בתשתית הכבישים, את הכספים שאתם הנהגים משלמים בשנה כמיסים על הדלק, הרכבים והאגרות.
ממשלות ישראל שמות קצוץ על האזרחים כי הסטטיסטיקה הקובעת כי, מתוך כ 400 הנספים השנתיים מעל כ 200 היו נותרים בחיים ומחצית הפציעות הקשות היו נמנעות,
סעו בזהירות ודיר באלעק אל תדברו בסלולרי גם אם אתם מצוידים בדיבורית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה