יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

סבסוד צולב

נמאס לי לסבסד קבוצות לחץ כגון ציבור עובדי המדינה, הועדים הגדולים וחברי "חבר", קבוצות היחסנים הללו נהנות משרותים אותם אנחנו מסבסדים. נלך מהקל לכבד.

שימוש בסלולר
עלות השימוש בסלולרי לכלל האוכלוסיה צ"ל בהתאם למכרז של החשב הכללי של האוצר שקנה את שרותי הסלולר לעובדי המדינה ב 8 אגורות לדקה, רובנו משלמים בממוצע כ 42 אגורות לדקה, מדוע הרגולטור לא מאלץ את החברות למחיר מכסימלי של 8 אגורות לדקה? המפעילים הוירטואלים שאוטוטו מתחילים להכנס לענף מפמפמים מחיר של 20 אג' לדקה שגם זה רווח עצום למפעיל שהופך בעצם למתווך ביניכם לחברת התקשורת.

תנו להם בראש הפסיקו להשתמש בשרותים הסלולרים. כשאני שומע על חשבונות מנופחים של כ 300 ש"ח לחודש איני מבין איזו תמורה קבלתם עבור סכום זה? האם הגדלתם את המכירות שלכם ב 3000 ש"ח בגלל השיחות? בארה"ב ובקנדה חברות הסלולר גובות 25 דולר לחודש , לשימוש כמעט בלתי מוגבל במכשיר למעט שיחות מעבר לים. אז מדוע אתם משלמים פי שלוש?

טלביזיה בכבלים/לווין
המחירים לחבילה הבסיסית לפשוטי העם הינה כ 200 ש"ח לחודש, הוסיפו על כך שרותי תוכן כגון ספורט, ערוצי פרמיום, VOD תביא אותנו ל 300 ש"ח לחודש. בארה"ב חבילה שכזו תעלה לכם 25 דולר לחודש? שוב אתם מסבסדים את קבוצות היחסנים ש ישלמו עבור חבילה מלאה 165ש"ח גג.

תשלומי ביטוח
קבוצות גדולות כגון קיבוצים, מושבים, "חבר" ועוד משלמות תעריף מיוחד אשר במקרים רבים הינו 20% מהתשלום שאתם נדרשים לשלם עבור ביטוחי חיים בריאות ורכוש, אתם מסבסדים כאן בגדול את הקבוצות הנ"ל.

קניית רכב
אתה נכנס לסוכנות רכב מנסה להתמקח על המחיר בדרך כלל נענה בשלילה, לעיתים מוכר  "ירוק" זורק לך טיפ, יש לך קרוב שהוא שייך ל"חבר" תנצל את ההנחה שלו שהיא לעיתים מהווה חסכון של 15 עד 25 אלף ש"ח למכונית. נשאלת השאלה מדוע מוענקת לקבוצת יחסנים הנחה שכזו. פעם הסבירו לי שארגון "חבר" מפיץ בקרב חבריו פרסומת חינם למוצרים המבוקשים, האם תושבי ישראל שמצוידים בכרטיסי אשראי ומקבלים דואר זבל על עשרות מוצרים דומים שמומלצים בפניהם, מקבלים הנחות בסדר גודל דומה? נייט!!


נדל"ן
השערוריה במכירת נדל"ן במחירים מופקעים תוך מתן הנחות לארגון "חבר" מסתכמות בכ 10%ממחיר הדירה.
לאחרונה נמכרו באזור יבנה כ 500 דירות ב"הנחות" תוך תקווה שיתר הרוכשים שיגיעו בגלל טיב אוכלוסיית המשתכנים של "חבר" ישלמו את מחיר הסבסוד הצולב.

השיטה שאני מציע היא לנדנד לספקים ולדרוש את אותה הנחה שניתנה ל"חבר" או לעובדי המדינה, אם לא ילך אל תרכשו אצל אותו ספק תעברו למתחרים. צריך לפרסם את שמות הספקים שמעניקים זכויות יתר על חשבונכם.
אנו נכנס לקישקעס של כל התאגידים ונבחן את התמורה שהם מעניקים לנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה