יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

מדוע אנו זוכים לשרות גרוע?

פעם הסתלבטו על העובדים במגזר הציבורי שהם עושים שמונה, אפס, ארבע.
ההסבר הוא שהם מגיעים בשעה שמונה הולכים בשעה ארבע ועושים אפס עבודה. כיום למרות החידושים הטכנולוגים המצב לא רק שלא שופר אלא הורע, אמהמה וירוס האפסות עבר גם למגזר הפרטי. כולם עובדים פול גאז בניוטראל ומי סובל מזה אתם הצרכנים!! המחשבים, שיטת הפייפרלס, החייגנים המתוחכמים מחלקות שירות הלקוחות ועוד מוקשים מרעים את המצב.
כאשר אנו זקוקים למחלקת שירות כלשהי, לעולם נפגוש מחסום אלקטרוני שיטריד אותנו בלחיצות על מקשי נווט. הדקות חולפות להן, עד שנגיע ליעדנו תוך שמיעת המנטרה שהשרתים העמוסים נותנים שרות לקודמים לנו ושנתאזר בסבלנות. 
רוב מחלקות השרות מעסיקות למעשה עובדים מועטים מדי שיוצרים תורי המתנה ארוכים. בינתיים אתם תאזינו לפרסומות של החברה או מוסיקת רקע מעצבנת, מדוע שלא יחזירו לנו צלצול כשיתפנה מעניק השרות? למנהלי החברות בישראל אין מניע לתת שרות טוב יותר אנו לקוחות שבויים שלהם נכון?

לפני שבוע הגיע אלי סיפור נחמד שאשמח לחלוק אותו עמכם. סיפור זה מעביר אותנו אל תוך הבוץ הביורוקראטי בו כולנו נשקע, עד שמישהו יפסיק את שיטות הניהול שכפו עלינו חברות המחשבים והתוכנות. 

המשל על האריה והנמלה או כך עובדים במדינה
8 בדצמבר 2010 מאת jobs40plus
  נלקח http://jobs40plus.wordpress.com/author/jobs40plus/
 
כל יום הייתה הנמלה הקטנה מגיעה לעבודה, מוקדם מאוד ומיד מתחילה בעבודתה.
התפוקה שלה הייתה עצומה והנמלה הייתה מאוד מאושרת מזה.

האריה שהיה מנהל החברה, היה מאוד מופתע לגלות שהנמלה החרוצה עובדת ללא פיקוח.
הוא חשב על הנושא והגיע למסקנה שאם הנמלה תעבוד תחת פיקוח, התפוקה שלה תגדל עוד יותר…
האריה פנה לחברת חיפוש כח אדם וקבל ממנה, עם המלצות מצוינות,  מקק בעל ניסיון ניהולי ששמו יצא לפניו כמי שיודע להכין דוחות ניהוליים מעולים.

החלטתו הראשונה של המקק הייתה להכניס שעון נוכחות למפעל.
הוא הביא למשרדו מזכירה/כתבנית שתסייע לו בהכנת וכתיבת הדוחות הניהוליים שלו.
הוא גייס עכביש לנהל את ארכיון המסמכים ולעקוב אחרי שיחות הטלפון של העובדים.

האריה, היה מאוד מרוצה מהדוחות הניהוליים שהמקק הגיש לו. וביקש ממנו להוסיף לדוחות שלו גם גרפים הנתחים את התפוקה, מצביעים על מגמות ומסייעים לאריה להציג למועצת המנהלים את השגיו ותכניותיו לעתיד.
המקק קיבל בשמחה את האחריות הנוספת ויצא מיד לרכוש מחשב חדש ומדפסת משוכללת.
כמו כן, הוא גייס זבוב שינהל את נושא ניהול מאגר הנתונים.

הנמלה שנאה את כל הדוחות הרבים שהיה עליה למלא ושגזלו את רוב שעות עבודתה.
האריה, מצא לנכון למנות לנמלה מנהל ישיר.
התפקיד הוצע לצרצר.

החלטתו הראשונה הייתה לקנות שטיח שולחן וכסא מנהלים יוקרתי למשרדו.
הצרצר הבין שגם הוא חייב שיהיה לו מחשב ועוזר אישי לניהול המחלקה ולכן, העביר מהמחלקה שממנה הגיע
עוזר אישי שיסייע לו להכין את התקציב ותכניות הבקרה שהוא תכנן כדי לשפר את תהליכי העבודה במחלקה.
המחלקה שבה עבדה הנמלה, הפכה ממחלקה שמחה למחלקה עצובה שבה איש כבר לא חייך…
הצרצר הצליח לשכנע את האריה שיש להתחיל מיד בלימוד תנאי הסביבה והשפעתם על המתרחש.

האריה עבר בקפידה על הדוחות המעולים שקיבל מהמקק ומצא ירידה משמעותית בתפוקות העבודה של  הצרצר… המחלקה בה עובדת הנמלה.

האריה הביו שמשהו לא בסדר וגייס מיד את הינשוף בעל המוניטין בייעוץ ארגוני … ובקש ממנו להמליץ את המלצותיו . הינשוף  השקיע שלשה חודשים במחלקה של הצרצר והגיש דו"ח מאות עמודים שמביאים למסקנה שבמחלקה יש עודף כוח אדם.

נחשו את מי האריה פיטר ?
את הנמלה…   כי….
כי בדו"ח היה כתוב: " הנמלה מראה חוסר מוטיבציה ויחס שלילי כלפי מנהליה !! "

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה