יום חמישי, 23 בדצמבר 2010

יזהר הקונה בתחנות הדלק

הכביש הינו כידוע מקום מסוכן, אך כדי שנוכל להמשיך לנסוע בכלי רכבנו אנו נאלצים לתדלק בתחנות הדלק הממוקמות לנוחיותינו על אם הדרך. כפי שאמא של כיפה אדומה הזהירה אותה מהסכנות הצפויות לה ביער מהזאב הרע, כך אתם הנהגים/ות שמתדלקים/ות מחשבון ה"נטו" שלכם שימו לב להזהר מהונאות בתחנות הדלק. איני מטיל דופי בכל תחנות הדלק ובבעליהן. אך ידוע על מספר תחנות בארץ שחוזרות לסורן שוב ושוב מבלי להענש. יזהר הקונה (לטינית Caveat emptor).


השיטה הראשונה הינה מהילת הדלקים במים/נפט/בנזין ניקוי/או בנזין באיכות ירודה. מעבר לפגיעה המיידית בכיסו של הנהג. תחנות אלו המוהלות דלק גורמות נזק למנוע ומכלוליו, פגיעה בבעל הרכב בסכומים של אלפי שקלים.

השיטה למהילת הדלק בנוזלים אחרים הינה סינדרום המשך לימי "אנו באנו" שאז החלבנים מהלו את החלב במים. חלקם של החלבנים עשה הסבה מקצועית לתחום שווק הדלק. והעביר קורס מעשי לדורות הבאים "והגדת לבנך" שמהילת דלק משתלמת.

השיטה השנייה מופעלת על בעלי רכבים שאינם ערניים ומשלמים את החשבון של נהג אחר שכבר נסע או משאבת דלק שתדלקה בסכום נמוך והמפעיל אינו סוגר וממשיך לתדלק ללקוח הבא. כאשר מתדלקים שימו לב למשאבה ולמונה, תוודאו שהמונה מאופס לפני התחלת התדלוק, שימו לב שכמות הדלק במיכל במכוניתכם הינה 55 ליטר איך פתאום נכנסו 60 ליטר?
השיטה השלישית מתבצעת בדרך כלל בשעות החשכה, המתדלק ממלא חלק מהדלק לג'ריקן או לחבית.

השיטה הרביעית היא מכנית/אלקטרונית המונה רץ בלי קשר לכמות הדלק המנופקת. נכון שישנם פקחים ויש "פלומבות" אך תסמכו על הגנבים שיצליחו לקמבן משהו. שוב פעם תהיו ערנים אתם אמורים להעריך אם נזקקתם לחצי מיכל שלושת רבעי מיכל או מיכל מלא!!!!
תוכנית כלבוטק חשפה כאן וריאנט לשיטה הרביעית הונאת "אויר" צפו בתחקירנית ותבדקו באותה שיטה את תחנות הדלק שבהן אתם נוהגים לתדלק בקביעות..
כאן הונו את הנהגים באגורות ספורות אך בה במידה יכלו לעשוק את הנהגים בשקלים אחדים.
כל הבטחותיהם של המפקחים ובעלי תחנות הדלק לא יגנו עליכם מפני הכרטיסים החכמים שניתן לצרוב בהם פקודת "מצליח" או לופ אקראי של "מצליחים".

השיטה החמישית היא של מכירת שמן מנוע ותוספים כגון תוסף דלק ומים.
לבדוק לך שמן ומים? שואל באדיבות המתדלק/ת , הם בעצם מקבלים אחוזי מכירות על חשבונכם, אז אם אתם מעונינים תנו למתדלק טיפ של 5 ש"ח במקום לקנות ממנו מוצרים שאינם דרושים לכם ובחלק מהמקרים עשויים לגרום לכם נזק למנוע. עודף של קילוגרם שמן מעמיס את המנוע שורף את השמן העודף וגורם לבלאי מואץ למערכות המנוע.
חייכו באדיבות ובדקו את מפלס השמן והמים בעצמכם. מנסיוני המתדלקים מוכרים ל"קורבנותיהם" התמימים  שמן כאשר למעשה אין חוסר שמן במיכל או הכמות החסרה זניחה וניתן להמתין עד לכניסה לטיפול הקרוב. כנ"ל גם מים למצנן או/ו למגבים שהמתדלק מפחיד את הנהג ומוכר לו מוצר שאינו נזקק לו.
צפו בתוכנית "כלבוטק" לתזכורת להונאת מוני הדלק.
ראו גם כתבה בנושא בעיתון כלכליסט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה