יום שני, 27 בדצמבר 2010

הפריץ הגזלן

   כאשר פתחתי הבקר את עיתוני הבקר וקראתי את הבשורות המשמחות שמכינה לנו המלכות. נזכרתי בדברי שלמה המלך "הבל הבלים הכל הבל", "מה שהיה הוא שיהיה". בעיירה הקטנה שלנו שולט פריץ אשר לשם שינוי לעולם אינו שתוי , אשר עסוק מסביב לשעון בעניני העיירה. עקב מכלול הבעיות נזקק הפריץ לעוזרים רבים, רובם של העוזרים תאבי פרסום ומאז הגיעה הטלוויזיה לעיירה הקטנה שלנו, הם מתאמצים לעשות את הכל ע"מ לזכות בדקותיים של תהילה. העוזרים מעקמים את חוטמם כשהם מריחים ריח של אחריות וכמובן לעולם אינם מתעסקים בקטנות אשר תובעות פיקוח וניהול אך אינן מכניסות אותך למסך. מצב בטחון הפנים? מסתננים גונבי גבול? רמת ההשגים של תלמידי ישראל? ועוד כיו"ב. "אל תעשה גלים" היא הסיסמא השלטת, יועץ הסתרים לוחש באוזני עוזר הפריץ, תשכור משרד יחצ"נות  שימציא "ספין"  שיצליח ל"ערבב" את האזרח.
  "לחם ושעשועים" היתה הסיסמא שטבע אוגוסטוס קיסר ואמנם נתנו להמונים את הלחם והשעשועים והם יתנו לשליט מנוחה. אך כדי לספק לחם להמונים, צריך לגבות מיסים. כיוון שהעיירה שלנו קטנה ואין בחצרנו שדות נפט או יערות עם דובים, הרי שבמקום לפשוט את עורות הדובים, פושטים על כיסיהם של האזרחים. הוצאות החצר של הפריץ לעולם הולכות וגדלות. כאן בונים מקלט לעוזרים והמקורבים, כאן מעניקים הטבות לאזרחים יחסנים, העוזרים כיום צועקים בפה מלא, תנו לנו עוד. מגיע לנו עוד שכר ותקציבים, כדי שנצליח להבחר שוב כעוזריו של הפריץ כיוון שאנו כבר מנוסים בהנהלת העיירה.

    לאחר הפתיחה הפומפוזית אגיע למבוא, בכל פעם שמתגלה חור בתקציב, מועצת החכמים של העיירה רצה באמוק, לחפש פתרונות. תמיד ישנו אחד מוותיקי העוזרים אשר מצליח להזכר בפתרונות הבסיסים של העיירה. העלאת מיסים והפחתת כמות הנדבות  שמחלקת הנהלת העיירה.
מרחוק זה נראה שכל העוזרים וכמו כן נושאי הכלים של העוזרים מתקבלים לעבודתם, אך ורק בגלל היותם בעלי שתי ידיים שמאליות. העוזרים תמיד מצליחים אצלנו בעיירה לשרוף את הדייסה בה הם מאכילים את האזרח.

    ביד אחת הפריץ ועוזריו נותנים לאזרחים כחמישים (50) ש"ח לחודש עקב הרפורמה במיסים (כמחיר כרטיס קולנוע לחודש, שעשועים זה חשוב!!) כנסו לעיתונים ותראו את הספין התקשורתי בנושא, בקוראי את הכותרות חששתי שאאלץ לרוץ ולהוציא את ההפרש על רכישת נדל"ן מניב. בידו השנייה הפריץ מתכוון לקחת הרבה יותר. עם האצבע השמאלית הועלה מחיר הדלק ב40 אג' לליטר!!! נו אז תאמרו אז מה קרה? מי שנוהג אלף ק"מ לחודש ישלם עוד 40 ש"ח לחודש, לא נורא נכון? זהו שלא.
עליית מחירי הדלק תתדלק את כל הטרמפיסטים שיעלו מחירים, חלקם בצדק ורובם סתם יהנו. עליית המחירים תפגע בכולם בממוצע פי עשר, כך שבמקום חמישים ש"ח לקופת החיסכון תאלצו להפרד מ 500 ש"ח לשלם עבור ההתיקרויות.
   אך כאמור הפריץ כיום עסוק בעניני הממלכה. יש שמועות שיאלץ לנסוע למפעל מרצדס לבחון את הכבאיות החדישות. ואם יזמינו אותו לקנדה לקראת הפסח הוא ישמח להצטלם עם הכבאיות המעופפות.
בתמחור הדלקים ומיסים עקיפים אחרים יש אלמנט מרגיז שהוא אלמנט ההצמדה ואלמנט המע"מ. את שני האלמנטים הללו מנצלים עוזריו של הפריץ. כאשר מחיר חבית נפט היה בשיא 150 דולר הועלה מחיר הדלק ל 7 ש"ח לליטר בנזין, כיום מחיר החבית ירד ל 90 דולר אז שלמנו 6.70 ש"ח לליטר אבל הממלכה זקוקה לכסף, נעלה ב 40 אג' את מס הבלו על הדלק אמרו חכמי ציון. גם אלמנט המע"מ  על המס הוא מעוות ויוצר כפל מס, הגיע הזמן שיטופל כיאות. הממשלה מגדילה מס ובגלל אלמנט המע"מ היא חולבת את האזרח עוד קצת. 
המשך יבוא.......

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה