יום שישי, 31 בדצמבר 2010

יום חג למערכת המשפט בארץ

     משפטו של הנשיא לשעבר משה קצב נמשך ונסחב שנים מרובות מדי למה?, ככה.. זה נלמד בסמינר "התיק של עו"ד"  ,  יום אחד אשלוף את המגירה השמאלית בשולחני ואכתוב על כך פוסט.  כל התרגילים שנועדו למשוך זמן, לגרור רגליים הצליחו.  לפני כשנה וחצי או...טו...טו... נסגרה "עסקת טיעון" שהיא מושג נרדף ל"סחר סוסים" וגם על זאת יש אצלי במגירה השמאלית פוסט להנאתכם. כל אחד יודע על המציאות הישראלית בה כולם, אנשי הפרקליטות מצד התביעה, פרקליטי צמרת, פרקליטים מהשורות האחוריות  וכן השופטים מתחככים אלו באלו באותם מקומות מפגש. הבנים/ות של זקוקים לעשות סטאג'?, זקוקים למשרה. נו ידוע שקשרים חוסכים פרוטקציה וכך נוצר מצב שבו כל הצדדים מפרגנים אחד לשני ומשתפים פעולה.
     הסחבת במשפטים הן פלילים והן אזרחים נוצרת עקב אמתלות ותרוצים של עומס על הפרקליטים, עקב תיקים אחרים שעליהם הם עובדים במקביל, חומר יתר בתיקים(התרוץ השכיח לא הספקנו ללמוד את החומר!!) כל אלו הם כרטיס אדום למערכת המשפט. נו היום בבוקר, כולם היו בהלם, אודה על האמת הייתי סקפטי שאכן גזר הדין יהיה חד כמו סכין הגיליוטינה שנחתה על הנאשם.
    עלינו לברך את מערכת המשפט בישראל שהתעלתה מעל כל הלחצים של הלוביסטים למינהם וסגרה את התיק. אני כשלעצמי איני מעונין ויתכן שגם רוב רובו של עם ישראל  אינו מבקש לראות את הנאשם בקלונו בבית הכלא. הרי לא יכניסו אותו לתא עם עברייני צווארון לבן מן השורה. כך שאם יכלא יבנו עבורו סוויטה נשיאותית שגם תעלה הרבה וגם הוא יוצג כנרדף, בעיני אני גם רואה גורמים שינצלו זאת ויביאו המוני מעריצים ויהפכו את חצר הכלא לבית כנסת ומקום לימוד תורה.
    העונש הראוי לו הוא שלילת כל זכויותיו כנשיא לשעבר וכשר וח"כ. יש לאשר לו ואשתו מלגת קיום צנועה שממנה יתקיים. מציקה לי השאלה מי בעצם מימן את הוצאות פרקליטי משה קצב, אלו פרקליטי צמרת שהעסיקו שני משרדי עורכי דין, משרדי יחצ"נים ומשרדי חקירות. אשמח לפרסם את תגובות הקוראים שמכירים את הנושא. אולי מחר יהיו בעתוני סופ"ש פרטים חשובים בנושא.
  נסיים את הענין בהצעה שקבלתי מאחד הקוראים שלנו. לפי דבריו החוק קובע שהרשעה שוללת מהנאשם את ההטבות המגיעות לו. אך כיוון שישנו חוק הנשיא וזוהי הפעם הראשונה ונקווה שגם האחרונה בה נשיא בישראל יעמוד למשפט. הכספים שישללו ממנו בהתאם לחוק, מוצע  להעביר לעמותה לנשים שעברו תקיפה מינית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה